ÉPÍTÉSI TERMÉK ADÁSVÉTELI KERETSZERZŐDÉS
amely létrejött egyrészről az
- BC Engineering Kft.
székhely: 1031 Budapest, Rozália utca 60-62
adószám: 12260768-2-41
mint disztribútor, ( a továbbiakban: Forgalmazó)
valamint
- …………...............……. Kft.
székhely: ……………………….
adószám: ………………………
cégjegyzékszám: ………………
mint Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő)
1. A MEGÁLLAPODÁS TÁRGYA
- A megállapodás tárgyát a Forgalmazó tulajdonát képező speciális építési termékek értékesítése képzi.
- A termékek tulajdonságaival kapcsolatban a mindenkori érvényes műszaki adatlapok adatai az irányadóak. A szerződésben szereplő terméklista igény esetén más termékekkel kiegészülhet.
2. TERMÉKRENDELÉS
- Termékrendeléstt a Forgalmazó közvetlenül a Megrendelőtől és általánosan írásban (levélben, e-mail-ben) fogad el, amelyet a szállítás időpontja előtt visszaigazol.
- A megrendelt anyagmennyiséget az Forgalmazó EUR raklapon szállítja a helyszínre. Az EU raklap betétdíjas, mely terhet Megrendelő viselni.
3. SZÁLLÍTÁS
- Megrendelő tudomásul veszi, hogy részére Forgalmazó általában gyűjtőfuvarban szállít, továbbá, hogy a gyűjtőfuvar ésszerű és gazdaságos összeállítása érintheti a szállítási határidőt. Forgalmazó nettó 300 000 Ft érték feletti áru gyűjtőfuvaros szállítás esetén külön szállítási költséget nem számol fel. A termékek ára a szállításhoz használt göngyöleget nem tartalmazza, ezért a szállítólevélen feltüntetésre kerül a kiadott EUR raklap mennyisége. Amennyiben a Megrendelő csereraklapot biztosít, úgy a visszaforgatás tényét rá kell vezetni a szállítólevél megfelelő rovatának kitöltésével. Ezt a tényt a kiszállítást végző gépjármű vezetőnek is igazolni szükséges. Visszaforgatás hiányában ez nettó 2200 Ft/db áron kerül kiszámlázásra.
Csereraklap:Forgalmazó csak EUR minősített, jó minőségű, hiánytalan raklapot fogad vissza. Ebben az esetben a Forgalmazó a göngyöleget nem számlázza, illetve ha már számlázásra került, akkor jóváíró számlát állít ki, ami a Megrendelő aktuális kinnlevőségéből kerül jóváírásra.
- Forgalmazó által történő szállítás lehetőség szerint egy tételben, a Megrendelői rendelésben megadott címre kerül kiszállításra.
- A szállítási határidő általában 5-7 munkanap, amennyiben a megrendelés visszaigazolásán a Forgalmazó ettől eltérő határidőt nem jelez.
4. AZ ÁRU ÁTVÉTELE
- Az áru átvétele a Forgalmazó által történő szállításkor Megrendelő telephelyén, illetve az általa megadott címen, Megrendelő szállítása esetén Forgalmazó által megadott telephelyeken történik.
- Végleges mennyiségi átvétel megvalósul a szállítólevél a Megrendelő, illetve a megbízottja általi aláírásával. A Megrendelő köteles gondoskodni arról, hogy az árut átvevő személy e feladat ellátására alkalmas legyen. Az átvételt követően a Forgalmazó mennyiségi, lejárati, sérülési, vagy bármely más, a szükséges gondosság mellett megállapítható hibára vonatkozó reklamációt nem fogad el.
- A minőségi reklamációról a Megrendelő írásban köteles értesíteni a Forgalmazót, és egyúttal köteles biztosítani annak lehetőség, hogy a Forgalmazó a minőségi reklamációval érintett árut megbízottjával ellenőrizhesse, megvizsgálhassa, szükség esetén bevizsgálási céllal elszállíthassa.
- Az árut átvevő bármely személy – alkalmazott, megbízott, fuvarozó, rendelésben megjelölt bármely személy – e körben a Megrendelő teljes jogú, nyilatkozattételre feljogosított megbízottjának minősül, amennyiben a Megrendelő bélyegzőjét használja, illetve ha igazolja az átvételt.
- Forgalmazó a Megrendelő által történő szállítás esetén, nem a Megrendelő bélyegzőjével történő átvétel során az árut csak írásban (személyesen, levélben, faxon, e-mail-en) átadott vagy megküldött felhatalmazás esetén adja ki. Az átvételre feljogosított személy vagy cég átvételi nyilatkozatának előzetes és utólagos korlátozása semmis.
- Esetleges felhasználói reklamáció alkalmával a Megrendelő minden esetben Forgalmazót bízza meg annak szakszerű kivizsgálásával. A felelősség abban az esetben terheli a Forgalmazót, amennyiben a reklamáció alapos és a termék szállításkor is fennállt minőségi hibája.
5. A VÉTELÁR ÉS FIZETÉSE
- Az adott időszakra érvényes árakat a szerződés mellékletét képző árlista tartalmazza.
- Forgalmazó a Megrendelővel egyeztetett felső összeghatárral áruhitelkeretet állapít meg, melynek módosítására a kereskedelmi adatokra, illetve a Megrendelő likviditására, üzleti kapcsolatbeli változására való figyelemmel egyoldalúan jogosult.
Áruhitelkeret: ………………...-Ft
- Az áruhitelkeret terhére megrendelt és leszállított áru ellenértékét Megrendelő az áru átvételétől számított …. naptári napon belül köteles kiegyenlíteni számlaszámra történő átutalással. Forgalmazó a számlát az áru leszállítását követően postai úton küldi meg Megrendelő részére. A fizetés teljesítése az áru ellenértékének Forgalmazó bankszámláján történő jóváírásának a napja.
- A 14. pontban írt áruhitel kereten túl Forgalmazó általában kizárólag készpénzes fizetés ellenében szolgálja ki a Megrendelőt.
- A Megrendelő fizetési késedelme súlyos szerződésszegésnek minősül.
- Fizetési késedelem esetén Forgalmazó jogosult:
- a késedelem összegére az áru átvételének napjától kezdődően késedelmi kamatot követelni a lejárt számlák vonatkozásában, melynek mértéke a PTK mindenkor hatályos szabályai szerint alakul.
- peres, illetve felszámolási eljárás indítására,
- jelen szerződésből fakadó kedvezmények azonnali megvonására,
- jelen szerződés azonnali határidejű felmondására.
- kért és visszaigazolt kiszállítások azonnali felfüggesztésére. Az áru átadásának elmaradásából eredő kárért ebben az esetben Forgalmazó felelőssége kizárásra kerül.
6. EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOK
- Forgalmazó, igény esetén - egyezetett formában - vállalja Megrendelő eladószemélyzetének termékekre vonatkozóan a szükséges betanítást, továbbá a marketing tanácsadást
7. VEGYES RENDELKEZÉSEK
- Az árun az ellenérték teljes megfizetéséig a Forgalmazó tulajdonjogát fenntartja. Megrendelő, vagy harmadik személy tulajdonában lévő árukkal történő feldolgozás, összekeverés, illetve egybeépítés esetén a ki nem fizetett követelés mértékével arányos közös tulajdon keletkezik. A Megrendelő köteles erről partnereit tájékoztatni.
- Jelen szerződés üzletei érdekeinek megfelelő teljesítése érdekében Felek kölcsönösen együtt működnek és vitás kérdéseiket megkísérlik egyeztetés útján rendezni.
- Felek a jelen szerződéssel kapcsolatosan tudomásukra jutott minden információt üzleti titokként kezelnek, egymás, valamint a forgalmazott termékek jó hírét a rendelkezésükre álló eszközökkel folyamatosan biztosítják, tartózkodnak minden negatív kihatású nyilatkozattól, vagy más lépéstől.
- Jelen szerződést a Felek határozatlan időtartamra kötik. Szerződés felmondására bármely fél 15 napos határidővel, indoklás nélkül jogosult. Felek kötelezik magukat, hogy felmondás esetén a felmondási idő alatt egymással minden igényre kiterjedően elszámolnak és annak megfelelően a pénzügyi igényeket is rendezik.
- Felek megállapodnak, hogy esetleges peres ügyeiket, a per értékétől függően, kizárólagosan a Budapesti Gazdasági Kamara mellett működő választott bíróság illetékességi körébe utalják.
Budapest, 2018.
Forgalmazó Megrendelő
BC Engineering Kft. ……………….